Reguli de baza pentru design-ul unei reclame outdoor

 

 

1.    Textul        

 

Litere mari = text lizibil

 

Textul trebuie sa fie cat mai usor de citit. Se va alege un scris cu caractere simple, fara ornamente, cat mai mare.

Tabel cu vizibilitatea literelor in functie de distanta, conform “United States Sign Council (USSC)”

 

Inaltime litera

Distanta de vizibilitate

maxima

Impact maxim

Inaltime litera

Distanta de vizibilitate

maxima

Impact maxim

1 cm

2 metri

 

20 cm

100 metri

25 metri

1.3 cm

3.5 metri

 

25 cm

135 metri

30 metri

2 cm

5.5 metri

 

30 cm

160 metri

35 metri

2.5 cm

7.5 metri

 

40 cm

200 metri

45 metri

4 cm

11 metri

3 metri

45 cm

220 metri

55 metri

5 cm

15 metri

5 metri

60 cm

300 metri

75 metri

8 cm

30 metri

9 metri

75 cm

350 metri

90 metri

10 cm

45 metri

12 metri

90 cm

450 metri

100 metri

15 cm

60 metri

18 metri

110 cm

550 metri

150 metri

 

 

2. Contrastul       

 

Contrast puternic = vizibilitate buna

 

 

Utilizarea contrastelor este o alta unealta necesara cand cream un design pentru o firma sau banner si vrem sa aiba

vizibilitate de la distanta mare. Cele 14 combinatii de culori de mai jos reprezinta cele mai utilizate contraste in creatia grafica cand vrem sa obtinem vizibilitate.

 

Primul exemplu din stanga sus este cel mai vizibil, iar ultimul din dreapta jos, cel mai putin lizibil, conform “Outdoor Advertising Association of America

 

 

3. Simplitatea    

 

Mai putin = mai mult in reclamele outdoor

 

Intr-un design de reclama outdoor trebuie sa existe un singur element sau mesaj important. Acesta si doar acesta trebuie scos in evidenta la maximum. De aceea si fundalurile ar trebui sa fie simple, intr-o singura culoare sau daca fundalul contine imagini, acestea trebuie sa fie mici sau cu transparenta. Fundalul nu trebuie sa distraga atentia de la mesajul principal.

 

 

4. Target    

 

Mesaj usor de inteles

 

Reclama trebuie sa se adreseze doar clientilor afacerii dumneavoastra. Design-ul  nu trebuie sa fie pe gustul dumneavoastra, ci al clientilor si sa raspunda nevoilor lor. Spre exemplu daca sunteti proprietarul unui bufet la tara, reclama nu va contine poze cu cockteil-uri sofisticate, chiar daca pe dumneavoastra va atrag.