maintenance, under construction, in the construction

pagina in constructie

1. Colaborarea

Franciza TEHNODESIGN nu va fi o forma clasica de franciza in care membrii functioneaza fara nicio legatura intre ei. In acest sistem fiecare partener va functiona independent, dar va exista si un sistem de colaborare.

Standardele de executie unitare pentru anumite produse, o parte dintre furnizori care vor fi comuni, si promovarea comuna a brandului, toate acestea vor duce la niste costuri mai mici de operare pentru fiecare partener, adica achizitia de materiale si echipamente la preturi mai mici, transport si costuri de promovare mai mici, increderea clientilor mai mare.

Pana aici nimic nou, acestea sunt avantajele implicite ale unei francize, dar in afara de asta mai exista o componenta foarte valoroasa in contextul actual si viitor: COLABORAREA

Acest sistem va rezolva multe dintre problemele care erau deja si pana acum in aceasta industrie dar si multe din cele care au aparut datorita pandemiei.

Una dintre problemele noastre era si este faptul ca clientii doresc servicii complete pentru ceea ce ei denumesc simplu “publicitate”. Ei doresc sa rezolve problema “publicitatii” intr-un singur cuvant, cu un singur furnizor.

Veti spune ca acesta e rolul agentiiilor de publicitate si nu al firmei de productie publicitara.

Da si nu. Agentia de publicitate creeaza pentru multinationale si firmele mari care au departament propriu de marketing cu care colaboreaza, conceptul de marketing si distributia productiei elementelor de publicitate si marketing catre diversele canale: presa online si offline, creatorii de continut online, evenimente de marketing, P.R., productie publicitara, etc.

Chiar si in cazul acestora se ajunge la segmentul de productie publicitara care e iarasi prea complex pentru a putea fi acoperit de o companie. Dar majoritatea clientilor nu sunt multinationale, nu-si permit sau nu apeleaza la agentii de publicitate care, dupa parerea lor, doar incaseaza comisioane grase si transfera lucrarile catre producatori.

Spre exemplu: Un potential client care doreste sa deschida sau sa renoveze un supermarket si printre zecile de alte probleme pe care le are in acel moment, vrea sa rezolve si problema imaginii si semnalisticii, asta inseamna:

Firma sau firmele luminoase, totemul din fata magazinului, semnele de parcare, bannerele din interiorul si exteriorul magazinului, etichetele de raft, tricourile angajatilor, semnalizstica din interior, inscriptionarea masinilor, decorarea vitrinelor, panourile publicitare din parcare, ecusoane, flyere si afise, steaguri publicitare, mese de sampling, pixuri personalizate, etc…

Nu poti face toate aceste produse pentru ca NU EXISTA firma de productie care sa produca tot ce am enumerat aici. Ce ii spui clientului? Ca nu-i poti face decat firma luminoasa si sa caute pe altcineva care ii face bannerele si pe altcineva care ii face tipariturile, etc…? Nu poti, pentru ca pleaca la alta firma care ii promite ca ii face tot, cu toate ca si acea firma stie ca nu va putea, si atunci ii spui ca ii faci tu si incepi si cauti alte firme care fac ce nu poti face tu.

Si de aici incepe balamucul, pentru ca ai termen de 2 saptamani pana clientul deschide magazinul. Nu are rost sa mai continui si sa-ti spun ca daca iei acea lucrare, ai toate sansele ca multe dintre produse sa nu fie ceea ce a vrut clientul, sau sa nu fie gata la timp, sau sa te coste mai mult decat ar fi trebuit.

Cum ar fi sa stii ca partenerul de la Iasi e specializat pe inscriptionari auto, ca cel de la Constanta e specializat pe tiparituri, cel de la Galati are imprimanta cu sublimare si face steaguri si imprima textile, cel de la Suceava face si confectii metalice si te ajuta cu structurile pentru panouri? Pe toti ii cunosti, stii calitatea la care lucreaza, stii ca iti vor livra la timp, stii ca preturile la care vei cumpara de la el sunt convenabile.

2. implementarea pe module

Franciza TEHNODESIGN se implementeaza pe trei module diferite, primul modul contine minimul de dotare tehnica pentru a putea demara afacerea, iar urmatoarele o vor diversifica. Optiunile si directiile de diversificare sunt multiple si fiecare partener va opta catre unele, niciodata nu vor fi putea fi acoperite toate, va fi o specializare a fiecarui partener pe anumite produse.

Oricum inainte de implementarea urmatorului modul nu vei investi “dupa ureche”, ci vom face impreuna un studiu al pietei locale pentru a identifica necesitatile ei si unde concurenta locala nu poate acoperi optim productia.

De aceea e foarte importanta colaborarea, pentru ca la contractarea unei lucrari complexe timpul e totdeauna la limita si vrei sa livrezi clientului ce ai promis.

Mai exista un avantaj al colaborarii, anume distributia uniforma a stocurilor in reteaua francizei TEHNODESIGN. Spre exemplu un partener ramane la un moment dat cu un stoc de plexiglas. Acest lucru se publica pe grup si se trimite spre alt partener care are nevoie.

In acest domeniu potentialii clienti si cererile de oferta sunt din toate zonele geografice, vor exista lucrari pe care va trebui sa le montezi intr-o locatie aflata la sute de km. Spre exemplu ai o cerere de oferta pentru decorarea unor vitrine la un magazin din Timisoara si tu esti in Galati. Daca nu ai un partener in zona, trebuie ca oferta de pret sa includa costurile drumului pana acolo si o cazare pentru doi angajati, sau sa refuzi lucrarea, pentru ca daca vei cauta pe Google o firma din Timisoara care sa ti le monteze, aceasta cu siguranta iti va cere un pret mai mare decat ar trebui.

La fel exista problema unei remedieri in garantie sau post garantie a unei lucrari pe care ai montat-o la 400 km. Cat te costa cele 2 ore de remediere daca trebuie sa trimiti 2 angajati si sa le platesti cazarea? Cauti sa te ajute o firma locala care nu stie ce fel de autocolant, imprimare, module LED, tip de plexiglas ai folosit?