In termeni simpli scopul principal al unui site este ca potentialii clienti sa vada cine esti si ce faci.
Aduce legitimitate si credibilitate afacerii tale.
De fiecare data cand cineva cauta un produs, un serviciu sau o informatie pe internet, Google va afisa o lista cu website-urile firmelor ce pun la dispozitie sau au informatii despre acel produs/serviciu. Daca tu nu ai unul, vor fi afisate in lista website-urile concurentilor iar clientii vor apela la unul dintre ei.
Bineinteles ca din multitudinea de optiuni gasite pe Google clientul va alege doar una, dar fara un website afacerea ta nu are nicio sansa sa fie una dintre ele.
Apoi e vorba de credibilitate.
Acum consumatorii au la dispozitie foarte multe optiuni de a cumpara un produs sau serviciu, nu mai exista nici macar in Romania o afacere fara a avea concurenta, iar clientii avand atat de multe variante de a alege, se vor informa despre produsul sau serviciul pe care vor sa-l cumpere. Recomandarea si publicitatea “din gura in gura” a functionat multa vreme dar zilele ei sunt numarate. Acum gasesti mult mai multe informatii si recomandari pe internet, mai multe decat iti pot oferi cativa prieteni.
Daca ai nevoie de un instalator, incepi sa-ti suni prietenii sa-ti recomande unul?
NU, e mai comod sa cauti pe net si vezi in website-ul lui ce poate sa faca si ce nu, ce preturi are si eventual niste poze cu lucrari executate la alti clienti si cu cat are mai detaliat continutul website-ului, cu atat mai multa incredere ai.
Un simplu numar de telefon de la un prieten sau dintr-un anunt pe OLX, nu ofera incredere. Inainte de alua decizia de a cumpara, clientii doresc mai multe informatii despre firma de la care cumpara, mai multe informatii despre produs/serviciu, chiar daca firma este locala.
A avea un website iti confera o pozitie cumva „oficiala” si nu mai depinzi exclusiv de publicitatea „din gura in gura”. Si nu uita, oamenii sunt usor de influentat, conform unui studiu recent 75% din oameni vor judeca credibilitatea unei afaceri dupa design-ul website-ului ei.
Multi spun ca au o pagina de Facebook si este suficient pentru a-si face publicitate pe internet, dar trebuie sa fim realisti si sa intelegem ca oamenii nu stau pe Facebook sa cumpere ceva, ei vor sa vada poze cu pisici, glume, barfe sau interactioneze cu altii, NU sa cumpere ceva, iar tu ai nevoie de clienti si nu de socializare. A avea o pagina de Facebook si a face niste postari, nu inseamna ca le si vad potentialii tai clienti.
De fapt daca nu promovezi(platesti) o postare pe Facebook, nu o va vedea mai nimeni…
Asta nu inseamna ca nu ai nevoie de o pagina de Facebook, ci doar ca ea nu poate inlocui un website unde ai mult mai multe posibilitati de a creea o imagine buna pentru afacerea ta.
Este foarte ok sa fii activ si pe Facebook pentru a creea acea relatie „personala”, „intima” intre afacerea ta si potentialul client;
Este o tendinta actuala de marketing in a creea senzatia de prietenie, chiar intimitate cu clientul
Ca si proprietar de afacere, este foarte ok sa postezi pe Facebook poze cu familia, catzelul, pisica, poze din concediu cu conditia sa nu fie in locatii de lux(nu vrei sa creezi invidie printre potentialii clienti) si in general poze care sa „induca” intimitate intre tine si potentialul client. Astfel se creeaza o „legatura personala” intre tine si client, iar oamenii au nevoie acum de aceasta pentru a lua decizia de cumparare.