Franciza TEHNODESIGN - un nou model de business in productia publicitara

de ce aceasta franciza e un nou concept, ce inseamna concret si de ce cred ca este oportun in noul context economic ?

Prima franciza de publicitate din Romania

thumb, up, success

Colaborarea

Franciza TEHNODESIGN nu este o forma clasica de franciza in care partenerii functioneaza fara nicio legatura intre ei. In acest sistem fiecare partener va functiona independent, dar va exista si un sistem de colaborare.

Standardele de executie unitare pentru anumite produse, o parte dintre furnizori care vor fi comuni, si promovarea comuna a brandului, toate acestea vor duce la niste costuri mai mici de operare pentru fiecare partener, adica achizitia de materiale si echipamente la preturi mai mici, transport si costuri de promovare mai mici, increderea clientilor mai mare.

Pana aici nimic nou, acestea sunt avantajele implicite ale unei francize, dar in afara de asta mai exista o componenta foarte valoroasa in contextul actual si viitor: COLABORAREA

Acest sistem va rezolva multe dintre problemele care erau deja si pana acum in aceasta industrie dar si multe din cele care au aparut datorita pandemiei.

Una dintre problemele noastre era si este faptul ca clientii doresc servicii complete pentru ceea ce ei denumesc simplu “publicitate”. Ei doresc sa rezolve problema “publicitatii” intr-un singur cuvant, cu un singur furnizor.

Veti spune ca acesta e rolul agentiiilor de publicitate si nu al firmei de productie publicitara.

Da si nu. Agentia de publicitate creeaza pentru multinationale si firmele mari care au departament propriu de marketing cu care colaboreaza, conceptul de marketing si distributia productiei elementelor de publicitate si marketing catre diversele canale: presa online si offline, creatorii de continut online, evenimente de marketing, P.R., productie publicitara, etc.

Chiar si in cazul acestora se ajunge la segmentul de productie publicitara care e iarasi prea complex pentru a putea fi acoperit de o companie. Dar majoritatea clientilor nu sunt multinationale, nu-si permit sau nu apeleaza la agentii de publicitate care, dupa parerea lor, doar incaseaza comisioane grase si transfera lucrarile catre producatori.

Spre exemplu: Un potential client care doreste sa deschida sau sa renoveze un supermarket si printre zecile de alte probleme pe care le are in acel moment, vrea sa rezolve si problema imaginii si semnalisticii, asta inseamna:

Firma sau firmele luminoase, totemul din fata magazinului, semnele de parcare, bannerele din interiorul si exteriorul magazinului, etichetele de raft, tricourile angajatilor, semnalizstica din interior, inscriptionarea masinilor, decorarea vitrinelor, panourile publicitare din parcare, ecusoane, flyere si afise, steaguri publicitare, mese de sampling, pixuri personalizate, etc…

Nu poti face toate aceste produse pentru ca NU EXISTA firma de productie care sa produca tot ce am enumerat aici. Ce ii spui clientului? Ca nu-i poti face decat firma luminoasa si sa caute pe altcineva care ii face bannerele si pe altcineva care ii face tipariturile, etc…? Nu poti, pentru ca pleaca la alta firma care ii promite ca ii face tot, cu toate ca si acea firma stie ca nu va putea, si atunci ii spui ca ii faci tu si incepi si cauti alte firme care fac ce nu poti face tu.

Si de aici incepe balamucul, pentru ca ai termen de 2 saptamani pana clientul deschide magazinul. Nu are rost sa mai continui si sa-ti spun ca daca iei acea lucrare, ai toate sansele ca multe dintre produse sa nu fie ceea ce a vrut clientul, sau sa nu fie gata la timp, sau sa te coste mai mult decat ar fi trebuit.

Cum ar fi sa stii ca partenerul de la Iasi e specializat pe inscriptionari auto, ca cel de la Constanta e specializat pe tiparituri, cel de la Galati are imprimanta cu sublimare si face steaguri si imprima textile, cel de la Suceava face si confectii metalice si te ajuta cu structurile pentru panouri? Pe toti ii cunosti, stii calitatea la care lucreaza, stii ca iti vor livra la timp, stii ca preturile la care vei cumpara de la el sunt convenabile.

Implementarea pe module​

Franciza TEHNODESIGN se implementeaza pe trei module diferite, primul modul contine minimul de dotare tehnica pentru a putea demara afacerea, iar urmatoarele o vor diversifica. Optiunile si directiile de diversificare sunt multiple si fiecare partener va opta catre unele, niciodata nu vor fi putea fi acoperite toate, va fi o specializare a fiecarui partener pe anumite produse.

Oricum inainte de implementarea oricarui modul nu vei investi “dupa ureche”, ci vom face impreuna un studiu al pietei locale pentru a identifica necesitatile ei si unde concurenta locala nu poate acoperi optim productia.

Modulul ales se implementeaza in functie de criterii bazate pe:

  • investitia initiala
  • concurenta locala
  • spatiul comercial sau de productie 

Spre exemplu modulul 1, cu investitia initiala cea mai mica , are specificul unui Copy Shop si este potrivit in conditiile existentei sau inchirierii unui spatiu comercial stradal. Tipul de business este in proportie de 70% B2C, clientii tinta sunt persoane fizice dar si o parte din afacerile mici locale. Acestui modul i se poate atasa usor componenta online. 

Mai exista un avantaj al colaborarii, anume distributia uniforma a stocurilor in reteaua francizei TEHNODESIGN. Spre exemplu un partener ramane la un moment dat cu un stoc de plexiglas. Acest lucru se publica pe grup si se trimite spre alt partener care are nevoie.

In acest domeniu potentialii clienti si cererile de oferta sunt din toate zonele geografice, vor exista lucrari pe care va trebui sa le montezi intr-o locatie aflata la sute de km. Spre exemplu ai o cerere de oferta pentru decorarea unor vitrine la un magazin din Timisoara si tu esti in Galati. Daca nu ai un partener in zona, trebuie ca oferta de pret sa includa costurile drumului pana acolo si o cazare pentru doi angajati, sau sa refuzi lucrarea, pentru ca daca vei cauta pe Google o firma din Timisoara care sa ti le monteze, aceasta cu siguranta iti va cere un pret mai mare decat ar trebui.

La fel exista problema unei remedieri in garantie sau post garantie a unei lucrari pe care ai montat-o la 400 km. Cat te costa cele 2 ore de remediere daca trebuie sa trimiti 2 angajati si sa le platesti cazarea? Cauti sa te ajute o firma locala care nu stie ce fel de autocolant, imprimare, module LED, tip de plexiglas ai folosit?

Furnizori si preturi

In aceasta activitate, poate mai mult decat in altele, echipamentele si materialele fac diferenta.

In primul rand trebuie sa stii ca un furnizor care ti-a vandut un echipament, are capacitatea sa-l serviseze in timp util. Se intampla ca in  timpul derularii unei campanii pentru un client sau in timpul executiei unei lucrari sa apara la un utilaj o defectiune sau sa ramai fara consumabile.

Daca furnizorul nu poate sa remedieze repede, sau el insusi a epuizat stocul la acel consumabil, pierderile sunt grave deoarece ai cumparat materialele dar nu poti termina in timp util comanda.

Ai nevoie de furnizori de incredere care sa-ti ofere preturi preferentiale si servicii rapide.

Increderea clientilor

O calitate similara a lucrarilor executate pentru client, colaborarea intre parteneri, preturile mai mici la care vom putea oferta(datorita preturilor mai mici la care vom cumpara materialele si echipamentele), vor duce la increderea multinationalelor si a firmelor mari si posibilitatea contractarii unor lucrari mai importante.

In prezent cam 80% din cifra de afaceri din industria productiei publicitate e in Bucuresti si in cateva mari orase. Asta pentru ca 80% din produse se consuma acolo?

Nu. Pentru ca toate firmele multinationale si toate firmele mari care au magazine sau puncte de lucru in tara, isi au sediile in Bucuresti si in cateva mari orase. O firma din Bucuresti care isi deschide magazin la Suceava, nu va apela la o firma locala, ci tot la firma de productie publicitara cu care deja lucreaza.

Si asta doar datorita lipsei de incredere in firmele locale si ale posibilitatilor lor. O calitate similara a lucrarilor executate pentru client, colaborarea intre parteneri, preturile mai mici la care vom putea oferta(datorita preturilor mai mici la care vom cumpara materialele si echipamentele), vor duce la increderea multinationalelor si a firmelor mari si posibilitatea contractarii unor lucrari mai importante.

In acest business exista un cerc vicios, nu poti acoperi in-house toate nevoile clientului, independent nu poti fi eficient,  iar daca esti “mare” , nu poti fi  profitabil pe termen lung datorita costurilor. Singura varianta este specializarea pe un segment sau doua, colaborarea intre parteneri, dar pentru a castiga increderea clientilor mari e necesar un  mod de  lucru si calitate, similare

Solutia pentru mare parte dintre aceste probleme este un parteneriat intre niste firme cu aceeasi viziune, cu un mod de lucru similar, furnizori comuni de echipamente si materiale si care ofera clientului calitate si incredere

Pe site-ul francizei TEHNODESIGN exista o pagina cu locatiile partenerilor si cu link-uri catre site-urile lor, astfel ca orice potential client, in functie de locatia care il intereseaza, va ajunge la tine.

De ce franciza TEHNODESIGN?

Acum la finalul acestor considerente, daca nu stii daca merita sa mergi mai departe si sa ma contactezi, iti voi raspunde foarte sincer la niste intrebari pe care probabil ti le pui.

DA, sigur ca este, cu atat mai mult cu cat o vei putea diversifica destul de usor, oferind si servicii de publicitate on-line

DA, adaosurile comerciale practicate sunt mari, incomparabile cu cele din comert, iar daca intri in aceasta franciza alaturi de mine, vei beneficia de discount-uri considerabile de la furnizorii mei de utilaje, materiale si servicii

Nu mai exista afacere fara concurenta, nici macar in Romania. Din pacate sau din fericire, nici nu stiu ce e mai bine, cea mai mare parte din firmele de productie publicitara nu ofera in realitate ce promit si nu pot castiga increderea clientului pentru incredintarea unor comenzi viitoare.

Datorita lipsei de experienta si de cunostinte tehnice, a compromisurilor pe care le fac, ceea ce ei pot face nu e ceea ce au promis ca fac. Doar cu entuziasmul tineretii nu se poate fabrica o firma luminoasa, un totem publicitar sau litere volumetrice care sa arate la fel ca in ziua montajului si peste un an.

NU, sau mai bine zis, nu neaparat. In forma in care am gandit eu aceasta franciza, nu e nevoie de investitie mare.

Franciza TEHNODESIGN, asa cum am gandit-o eu ca si afacere de productie publicitara, se implementeaza in trei module , preferabil consecutive, fiecare cu nivel de investitie diferit. Acestea sunt gandite in conformitate cu actualitatea industriei publicitare din Romania si se bazeaza pe  cerintele actuale ale pietei si cel mai important pe buna cunoastere a furnizorilor de materiale, echipamente si servicii din industrie.

Primul modul necesita investitia minima in echipamente si logistica si reprezinta minimul necesar pentru a incepe aceasta afacere.

Bineinteles ca se pot implementa simultan si doua sau toate cele trei module, insa daca nu ai niciun fel de experienta in acest domeniu, e recomandabil sa incepi cu primul.

 

NU, nu cred ca poti pierde banii investiti daca esti persoana potrivita pentru acest business. Oricum, inainte de a investi, vom avea o discutie fata in fata, cu sau fara masca 🙂 si iti voi spune daca putem sau nu sa mergem impreuna mai departe. Nu imi voi asuma responsabilitatea unui parteneriat cu o persoana care cred ca nu e potrivita pentru acest business. Asa cum vei vedea in documentatie si in contractul de franciza, iti voi sta la dispozitie cu asistenta tehnica si toate informatiile de care vei avea nevoie, pentru o perioada lunga de timp, pentru a ma asigura de succesul tau si continuitatea colaborarii noastre

NU. Din pacate nu e deloc simpla, as vrea sa-ti pot spune ca e simpla si sa te conving sa intri in aceasta industrie a PRODUCTIEI PUBLICITARE, sa-ti vand cateva ponturi si niste instructiuni prin intermediul francizei TEHNODESIGN si apoi sa vezi ca ai tot felul de complicatii la care nu te-ai gandit cand ai intrat. Nu e o afacere simpla si nu cred ca cineva fara experienta o poate face fara cunostintele necesare sau asistenta din partea cuiva cu experienta. Mai mult decat atat, aceasta afacere se complica pe masura ce creste, cu cat te dezvolti mai mult, cu atat mai mult se complica lucrurile, insa pana la o lucrare mare si complexa care costa zeci de mii de euro, mai este…

Nu exista firma de productie publicitara care sa produca in-house si sa ofere toate produsele, sau sa acopere toata gama de servicii din domeniu . De aceea spun ca e foarte important sa cunosti foarte bine furnizorii de echipamente, materiale si servicii conexe.

Sansele de reusita fara experienta multa sunt minime.

In decursul a 20 de ani in care m-am ocupat de productia publicitara am invatat ca aceasta afacere se bazeaza pe INCREDERE. Increderea clientului tau ca ii vei livra ceea ce ai desenat pe calculator, increderea ta in cel care ti-a vandut un echipament va fi in stare sa-ti asigure service si consumabile, sau in cel care ti-a vandut azi un tip de module LED, ca le va avea pe stoc si anul viitor.

De multa vreme pretul nu mai este cel mai important element in aceasta afacere. Gandeste-te ca clientul tau e nevoit sa-ti plateasca in avans o suma importanta pentru ceva ce nu vede inainte de a plati, el vede un desen frumos pe laptop si se asteapta sa arate la fel si in realitate. Si se asteapta sa arate la fel si peste 2 ani.

Crezi ca daca nu are incredere in tine, il castigi cu un pret cu 15% mai mic decat cel ofertat de o firma in care are incredere?

E destul de usor sa castigi clienti noi in aceasta activitate, pentru ca multi sunt dezamagiti de furnizorii anteriori, dar daca i-ai facut prima lucrare, vrei sa fie multumit, sa-l pastrezi ca si client si sa-ti incredinteze si urmatoarea lucrare.

In productia publicitara preturile produselor sunt mari, costul materialelor reprezinta un procent mic din pretul produsului finit, cel mai mult costa tehnologia si cunostintele pe care le ai astfel incat sa poti executa o lucrare frumoasa si stabila in timp.

Daca ai citit pana aici si consideri ca merita sa vezi cat costa si ce iti ofer pentru a putea incepe cu succes o afacere in domeniul productiei publicitare, iti trimit pe e-mail costurile si modalitatea de implementare