fbpx
site gratuit Focsani

De ce e riscant sa vinzi doar pe platformele de vanzari online?

Vinzi online pe platforme?

Ai o afacere de vanzari online si vinzi pe platforme precum Amazon sau Emag?

Iata la ce ar trebui sa te gandesti cand iti incredintezi vanzarile unei alte entitati.

Tu si Platforma de vanzari sunteti parteneri pana la un punct, este cam acelasi fel de parteneriat pe care il ai cu statul roman. Statul te lasa sa faci bani pe terenul lui de joaca dar in conditiile lui, care NU SUNT FIXE, le schimba cand vrea si cum vrea. Daca statul are nevoie de bani mai multi, iti mareste impozitele. 

Pana la urma tu vrei sa vinzi pe platforma cat mai scump cu un comision cat mai mic iar platforma vrea sa aiba produse cu preturi cat mai mici dar comisioane cat mai mari.

Intri intr-un joc in care diferenta de putere intre jucatori e foarte mare! 

Cand intri intr-un joc in care nu exista arbitru si doar adversarul face si schimba regulile,  la un moment dat PIERZI CU SIGURANTA!

Vinzi pe Emag sau prin Dedeman un produs. Ce faci daca vor importa si ei produsul acela?

Ce faci daca la un moment dat ti se mareste comisionul si produsul devine mai scump decat la concurenta?

Platformele de vanzari sunt ok cu conditia sa iti dezvolti si vanzarea proprie, independenta de ele.

Foloseste-te de platformele de vanzari pentru a-ti creea un brand! Vezi cu ce te pot ajuta…

Iti recomand sa vezi documentarul despre Amazon care te va pune serios pe ganduri…

Va voi da un exemplu concret, trait de mine in anii 90 cand primele multinationale au intrat in Romania.

Cand Unilever a intrat pe piata romaneasca a cumparat si fabrica de detergenti de la Ploiesti, nu ca ar fi avut nevoie, doar sa distruga productia locala si sa poata impune preturi mai mari.

Pentru a distribui detergentii si celelalte produse aveau nevoie de firme de distributie care sa preia riscul financiar al procesului de distributie catre micii comercianti(pe vremea aceea nu existau supermarketuri unde sa distribuie direct). Astfel a cautat in toate judetele cele mai mari firme de distributie existente si au incheiat contracte de distributie cu ele.

Aceste firme care acum aprovizionau cu produse Unilever toate magazinele din Romania aveau fiecare un teritoriu zonal de vanzare, respectiv un judet sau doua. Vanzarile le-au crescut exponential(produsele Unilever erau sustinute de reclama TV si marketing), totul era supervizat de oameni bine pregatiti in vanzari si marketing.

In cativa ani acele firme de distributie zonale au devenit foarte mari, erau pe primele locuri la cifra de afaceri in judetele lor, dar pericolul pandea dupa colt…

DAR in acelasi timp cresteau si cheltuielile, caci acei oameni bine pregatiti de la Unilever care le controlau afacerea, mergeau si le spuneau:

Domnul distribuitor zonal X, conform calculelor noastre aveti nevoie de inca 10 masini de distributie, faceti un leasing si le cumparati. Apoi mai aveti nevoie de inca 5000 mp de depozite, faceti un credit si contruiti, aveti nevoie de depozite frigorifice, va rog sa le cumparati, aveti nevoie de inca 2 TIR-uri pentru aprovizionare, leasing va rog…

Pe de alta parte au inceput restrictiile: Domnul distribuitor X, nu mai aveti voie sa vindeti produse concurente cu Unilever, va rog sa renuntati la colaborarea cu concurenta daca vreti sa ramaneti distribuitorul nostru. 

Domnul distribuitor X se conforma ca nu avea incotro, stia ca nu mai are cum sa iasa din joc.

Dar intr-o buna zi Unilever a decis ca schimba strategia de distributie in Romania si isi va vinde produsele printr-un UNIC MARE DISTRIBUITOR in toata tara si renunta la colaborarea cu celelalte 25 de firme de distributie zonale. 

Asa ca le-a trimis instiintare ca se reziliaza contractul de distributie. 

Rezultatul? TOATE acele firme de distributie care inainte de Unilever erau niste firme stabile, au dat FALIMENT, patronii au ramas fara case, angajatii fara serviciu. Au ramas cu creditele si leasingurile in derulare, cu sute de masini de distributie, cu camioane si mii de metri patrati de depozite inutile acum, pentru ca intre timp ei au renuntat la distributia altor produse in afara celor de la Unilever.

Asta pentru ca devenisera dependenti si nu s-au gandit ca regulile jocului se vor schimba!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *