fbpx
dorinta, marketing

Cate Ceva Despre Psihologia Marketingului

Care Este Singura Conditie Pentru ca Marketingul sa Functioneze?

Singurul Scop al Marketingului este sa Vanda un Produs sau un Serviciu 

marketing, vanzari produse sau servicii

Marketingul este o unealta foarte puternica, care utilizata bine, face astfel incat poti sa

Vinzi Orice si Oricui

cu o singura conditie:

Produsul sau serviciul pe care vrei sa il vinzi trebuie sa rezolve o problema sau dorinta DEJA EXISTENTA.

Pentru ca un produs, indiferent ce forma are, sa poata fi vandut, trebuie sa raspunda unor necesitati sau dorinte existente la un numar suficient de mare de persoane. Produsul sau serviciul tau trebuie sa REZOLVE O PROBLEMA. trebuie ca in prealabil un numar suficient de mare de oameni sa aiba o nevoie sau o dorinta pe care produsul tau o poate satisface. 

Nu e necesar ca potentialul client SA FIE CONSTIENT ca produsul tau ii poate rezolva problema sau ii poate satisface dorinta, dar aceasta trebuie sa existe.

Daca nu exista o problema pe care produsul tau o poate rezolva, nu poti vinde acel produs. 

Rolul marketingului este sa identifice acele persoane care au o problema/dorinta si sa-i convinga ca produsul tau le va rezolva problema sau le va satisface dorinta.

Am intalnit persoane indignate de faptul ca la televiziuni nu sunt emisiuni stiintifice sau culturale ci doar “gunoaie”.

Le spun ca televiziunile sunt niste firme private care trebuie sa vanda, trebuie sa faca profit pentru proprietari. Ele au un produs care se numeste SPATIU PUBLICITAR care este in legatura directa cu al doilea produs pe care il au si anume EMISIUNILE. Acestea trebuiesc vandute si cu cat au mai multi telespectatori si cu cat acestia petrec mai mult timp pe canalul televiziunii respective cu atat mai mare este pretul primului produs(SPATIUL PUBLICITAR). 

Televiziunile au 2 categorii de clienti, cate una pentru fiecare produs al lor: Au telespectatorii carora le vand emisiuni si agentiile de publicitate sau firmele mari carora le vand spatiu publicitar.

Marketingul televiziunilor consta in stabilirea clientului tinta pentru fiecare produs, identificarea nevoilor lui si vanzarea produsului care satisface aceste nevoi existente deja.

Astfel, produsul EMISIUNI, trebuie vandut unui numar cat mai mare de clienti si dupa o cercetare de piata se constata ce gen de emisiune trebuie sa difuzeze pentru a satisface nevoile unui numar cat mai mare de clienti.

Marketingul inseamna vanzarea unui produs care sa satisfaca nevoia DEJA EXISTENTA  a unui numar cat mai mare de clienti.

Cand vrei sa vinzi un produs  care NU SATISFACE O NEVOIE EXISTENTA, inseamna EDUCATIE, NU MARKETING. 

Educatia este muult mai costisitoare decat marketingul. Imagineaza-ti ca ai fi proprietarul planetei Proxima Centauri care se afla la 4.2 ani lumina de Terra si vrei sa vinzi teren acolo. Nu exista o nevoie pentru produsul tau, trebuie sa o creezi, lucru care este mult mai costisitor.

Exista mai multe situatii in marketing:

  1. Potentialul client este constient de problema/dorinta pe care o are si stie ca produsul tau o poate rezolva/satisface, dar cumpara de la concurenta produsul care rezolva problema lui.
  2. Potentialul client are o problema/dorinta dar nu stie ca produsul tau o poate satisface sau nici macar nu stie de existenta produsului tau.
  3. Clientul potential are o nevoie/problema/dorinta dar nu stie cum anume o poate rezolva.

In prima situatie marketingul consta in crearea unui USP(Unique Sale Proposition) si comunicarea acesteia catre client. Asta inseamna sa gasesti una sau mai multe caracteristici UNICE produsului tau care rezolva mai bine problema lui decat produsele concurentei si astfel sa cumpere de la tine.

In a doua situatie trebuie sa comunici existenta produsului tau si apoi sa convingi clientul ca produsul ii rezolva problema.

In cea de-a treia, trebuie sa identifici clientii care au problema care va fi rezolvata de produsul tau, sa le expui faptul ca problema lor are rezolvare si apoi sa le prezinti produsul care le rezolva problema.

Cand vrei sa vinzi un produs/serviciu trebuie sa raspunzi la doua intrebari:

1. Care este problema pe care o rezolva produsul meu?

2.Cat de multi oameni au aceasta problema?

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *