fbpx
imagine si publicitate

De ce afacerea mea are nevoie de imagine si publicitate?

Cea mai buna afacere

Ai o afacere sau vrei sa incepi una. Daca vorbim de afaceri, cea mai buna pe care o poti face este sa te angajezi la stat, la statul roman, sa devii bugetar e cel mai bun lucru pe care il poti face si in aceasta fericita situatie nu mai ai nevoie de informatiile pe care ti le ofer in acest website.

Insa in celelalte situatii ai nevoie sa-ti promovezi afacerea.

Calitatea produsului conteaza mai putin decat marketingul lui

O sa incep cu un exemplu:

Sa zicem ca ai o brutarie si vei spune ca nu ai nevoie de publicitate, ca oricum tu faci cea mai buna si mai sanatoasa paine din oras si asta stie toata lumea…

Mda… mai intai sa lamurim o treaba: NU EXISTA cel mai bun produs, exista insa cel cu vanzarile cele mai mari.

Un produs este bun atata timp cat cei mai multi clienti il cumpara. Notiunile de „produs bun” sau „produs prost” sunt relative, depind de cat de multe persoane il cumpara.

Tu ai cea mai buna paine din oras atata timp cat cei mai multi oameni considera asta si vor considera asa pana cand unul din concurentii tai merge la un specialist in marketing si creeaza pentru painea lui un brand(o marca) prin campanii de marketing si imagine, ajungand pana la urma sa convinga majoritatea oamenilor ca painea lui e mai buna decat a ta.

Crezi ca McDonalds are cei mai buni si sanatosi hamburgeri din lume? Sau KFC cele mai bune pulpe de pui? Sau Coca Cola e cel mai bun si sanatos suc din lume?

Nici vorba, dar au cel mai bun marketing. Valoarea produselor sau serviciilor lor e data de VANZARI, de banii pe care ii plateste clientul pentru el.

Si in societate e la fel, NU cel mai bun profesionist in domeniul lui va fi platit cel mai bine, nu cel mai cinstit politician va fi senator si nici cel mai capabil dintr-o institutie nu va fi director.

Oamenii sunt foarte usor de influentat si manipulat si asta e in esenta ceea ce face MARKETINGUL.

Imaginea afacerii tale

Orice produs sau serviciu este in legatura stransa cu imaginea celui care il vinde sau il pune la dispozitie.

Este despre psihologia umana. Preferam, inconstient cateodata, sa cumparam un produs mai scump de la un magazin frumos decat acelasi produs mai ieftin, dar de la un magazin cu fatada degradata, vitrinele murdare si angajatii morocanosi sau obraznici.

Trebuie sa invatam de la multinationale si sa incercam sa facem la fel, macar atat sa profitam si noi. Bineinteles ca nu avem bugetele lor, insa sunt lucruri pe care le putem face fara mari cheltuieli.

O imagine buna a firmei se poate obtine si cu bani putini, dar intr-un timp mai indelungat. Uite aici 10 lucruri pe care ar trebui sa le ai in vedere pentru o imagine buna a afacerii tale

Renunta la ideea de a vinde "cel mai ieftin"

ieftin

Uite cateva motive pentru care nu este bine sa te pozitionezi sau sa-ti pozitionezi produsul in categoria „cel mai ieftin”.

  1. Pozitia de „cel mai ieftin” poate fi pierduta foarte usor mai ales in domeniul serviciilor. Oricand poate veni un concurent mai”flamand” care din disperare sau din dorinta de a te scoate din piata, va fi EL cel mai ieftin.
  2. Cand esti cel mai ieftin poti sa fii sigur de un lucru: „clientii tai fideli” sunt de fapt fideli pretului cel mai mic si daca un concurent de-al tau va fi „cel mai ieftin”, toti clientii tai pleaca la acel concurent.
  3. Sa fii cel mai ieftin e foarte riscant, probabil esti la limita cu profitabilitatea. Nu vei avea resurse financiare sa rezisti unui nou concurent pe piata ta locala, daca acesta dispune de un buget suficient de mare pentru a fi el cel mai ieftin o perioada de timp. 

Gandeste-te iarasi la modelul multinationalelor, la Kaufland nu este coada din cauza ca e cel mai ieftin...