1. Colaborarea
Franciza TEHNODESIGN nu este o forma clasica de franciza in care membrii functioneaza fara nicio legatura intre ei.
In acest sistem de franciza fiecare partener va functiona independent, dar va exista si un sistem de colaborare. Standardele de executie sunt unitare pentru anumite produse, o parte dintre furnizori vor fi comuni si promovarea comuna a brandului, toate acestea vor duce la niste costuri mai mici de operare pentru fiecare partener, adica achizitia de materiale si echipamente la preturi mai mici, transport si costuri de promovare mai mici, increderea clientilor mai mare.
Pana aici nimic nou, acestea sunt avantajele implicite ale unei francize, dar in afara de asta mai exista o componenta foarte valoroasa in contextul actual si viitor: COLABORAREA.
Acest sistem va rezolva multe dintre problemele care erau deja si pana acum in aceasta industrie dar si multe din cele care au aparut datorita pandemiei. Una dintre problemele noastre era si este faptul ca clientii doresc servicii complete pentru ceea ce ei denumesc simplu “publicitate”. Ei doresc sa-si rezolve problema “publicitatii” intr-un singur cuvant, cu un singur furnizor.
Veti spune ca acesta e rolul agentiiilor de publicitate si nu al firmei de productie publicitara.
Da si nu.
Agentia de publicitate creeaza pentru multinationale si firmele mari care au departament propriu de marketing cu care colaboreaza, conceptul de marketing si distributia productiei elementelor de publicitate si marketing catre diversele canale: presa online si offline, creatorii de continut online, evenimente de marketing, P.R., productie publicitara, etc. Chiar si in cazul acestora se ajunge la segmentul de productie publicitara care e iarasi prea complex pentru a putea fi acoperit de o companie. Dar majoritatea clientilor nu sunt multinationale, nu-si permit sau nu apeleaza la agentii de publicitate care, dupa parerea lor, doar incaseaza comisioane grase si transfera lucrarile catre producatori.
Spre exemplu:
Un potential client care doreste sa deschida sau sa renoveze un supermarket si printre zecile de alte probleme pe care le are in acel moment, vrea sa rezolve si problema imaginii si semnalisticii, asta inseamna: Firma sau firmele luminoase, totemul din fata magazinului, semnele de parcare, bannerele din interiorul si exteriorul magazinului, etichetele de raft, tricourile angajatilor, semnalizstica din interior, inscriptionarea masinilor, decorarea vitrinelor, panourile publicitare din parcare, ecusoane, flyere si afise, steaguri publicitare, mese de sampling, pixuri personalizate, etc…
Nu poti face toate aceste produse pentru ca NU EXISTA firma de productie care sa produca tot ce am enumerat aici.
Ce ii spui clientului?
Ca nu-i poti face decat firma luminoasa si sa caute pe altcineva care ii face bannerele si pe altcineva care ii face tipariturile, etc…?
Nu poti, pentru ca pleaca la alta firma care ii promite ca ii face tot, cu toate ca si acea firma stie ca nu va putea, si atunci ii spui ca ii faci tu si incepi si cauti alte firme care fac ce nu poti face tu. Si de aici incepe balamucul, pentru ca ai termen de 2 saptamani pana clientul deschide magazinul. Nu are rost sa mai continui si sa-ti spun ca daca iei acea lucrare, ai toate sansele ca multe dintre produse sa nu fie ceea ce a vrut clientul, sau sa nu fie gata la timp, sau sa te coste mai mult decat ar fi trebuit.
Cum ar fi sa stii ca partenerul de la Iasi e specializat pe inscriptionari auto, ca cel de la Constanta e specializat pe tiparituri, cel de la Galati are imprimanta cu sublimare si face steaguri si imprima textile, cel de la Suceava face si confectii metalice si te ajuta cu structurile pentru panouri? Pe toti ii cunosti, stii calitatea la care lucreaza, stii ca iti vor livra la timp, stii ca preturile la care vei cumpara de la el sunt convenabile.
2. implementarea pe module
Intrebari frecvente franciza Tehnodesign
Acum la finalul acestor considerente, daca nu stii daca merita sa mergi mai departe si sa ma contactezi, iti voi raspunde foarte sincer la niste intrebari pe care probabil ti le pui.
DA, sigur ca este, cu atat mai mult cu cat o vei putea diversifica destul de usor, oferind si servicii de publicitate on-line
DA, adaosurile comerciale practicate sunt mari, incomparabile cu cele din comert, iar daca intri in aceasta franciza alaturi de mine, vei beneficia de discount-uri considerabile de la furnizorii mei de utilaje, materiale si servicii
Nu mai exista afacere fara concurenta, nici macar in Romania. Din pacate sau din fericire, nici nu stiu ce e mai bine, cea mai mare parte din firmele de productie publicitara nu ofera in realitate ce promit si nu pot castiga increderea clientului pentru incredintarea unor comenzi viitoare.
Datorita lipsei de experienta si de cunostinte tehnice, a compromisurilor pe care le fac, ceea ce ei pot face nu e ceea ce au promis ca fac. Doar cu entuziasmul tineretii nu se poate fabrica o firma luminoasa, un totem publicitar sau litere volumetrice care sa arate la fel ca in ziua montajului si peste un an.
NU, sau mai bine zis, nu neaparat. In forma in care am gandit eu aceasta franciza, nu e nevoie de investitie mare.
Franciza TEHNODESIGN, asa cum am gandit-o eu ca si afacere de productie publicitara, se implementeaza in trei module , preferabil consecutive, fiecare cu nivel de investitie diferit. Acestea sunt gandite in conformitate cu actualitatea industriei publicitare din Romania si se bazeaza pe cerintele actuale ale pietei si cel mai important pe buna cunoastere a furnizorilor de materiale, echipamente si servicii din industrie.
Primul modul necesita investitia minima in echipamente si logistica si reprezinta minimul necesar pentru a incepe aceasta afacere.
Bineinteles ca se pot implementa simultan si doua sau toate cele trei module, insa daca nu ai niciun fel de experienta in acest domeniu, e recomandabil sa incepi cu primul.
NU, nu cred ca poti pierde banii investiti daca esti persoana potrivita pentru acest business. Oricum, inainte de a investi, vom avea o discutie fata in fata, cu sau fara masca 🙂 si iti voi spune daca putem sau nu sa mergem impreuna mai departe. Nu imi voi asuma responsabilitatea unui parteneriat cu o persoana care cred ca nu e potrivita pentru acest business. Asa cum vei vedea in documentatie si in contractul de franciza, iti voi sta la dispozitie cu asistenta tehnica si toate informatiile de care vei avea nevoie, pentru o perioada lunga de timp, pentru a ma asigura de succesul tau si continuitatea colaborarii noastre
NU. Din pacate nu e deloc simpla, as vrea sa-ti pot spune ca e simpla si sa te conving sa intri in aceasta industrie a PRODUCTIEI PUBLICITARE, sa-ti vand cateva ponturi si niste instructiuni prin intermediul francizei TEHNODESIGN si apoi sa vezi ca ai tot felul de complicatii la care nu te-ai gandit cand ai intrat. Nu e o afacere simpla si nu cred ca cineva fara experienta o poate face fara cunostintele necesare sau asistenta din partea cuiva cu experienta. Mai mult decat atat, aceasta afacere se complica pe masura ce creste, cu cat te dezvolti mai mult, cu atat mai mult se complica lucrurile, insa pana la o lucrare mare si complexa care costa zeci de mii de euro, mai este…
Nu exista firma de productie publicitara care sa produca in-house si sa ofere toate produsele, sau sa acopere toata gama de servicii din domeniu . De aceea spun ca e foarte important sa cunosti foarte bine furnizorii de echipamente, materiale si servicii conexe.
Sansele de reusita fara experienta multa sunt minime.
In decursul a 20 de ani in care m-am ocupat de productia publicitara am invatat ca aceasta afacere se bazeaza pe INCREDERE. Increderea clientului tau ca ii vei livra ceea ce ai desenat pe calculator, increderea ta in cel care ti-a vandut un echipament va fi in stare sa-ti asigure service si consumabile, sau in cel care ti-a vandut azi un tip de module LED, ca le va avea pe stoc si anul viitor.
De multa vreme pretul nu mai este cel mai important element in aceasta afacere. Gandeste-te ca clientul tau e nevoit sa-ti plateasca in avans o suma importanta pentru ceva ce nu vede inainte de a plati, el vede un desen frumos pe laptop si se asteapta sa arate la fel si in realitate. Si se asteapta sa arate la fel si peste 2 ani.
Crezi ca daca nu are incredere in tine, il castigi cu un pret cu 15% mai mic decat cel ofertat de o firma in care are incredere?
E destul de usor sa castigi clienti noi in aceasta activitate, pentru ca multi sunt dezamagiti de furnizorii anteriori, dar daca i-ai facut prima lucrare, vrei sa fie multumit, sa-l pastrezi ca si client si sa-ti incredinteze si urmatoarea lucrare.
In productia publicitara preturile produselor sunt mari, costul materialelor reprezinta un procent mic din pretul produsului finit, cel mai mult costa tehnologia si cunostintele pe care le ai astfel incat sa poti executa o lucrare frumoasa si stabila in timp.